XXI Sajandi Orkester "Kaheksa"
(XXI Sajandi Orkester, 2007)
Valdavalt professionaalsetest noortest muusikutest koosnev XXI Sajandi Orkester loodi seitse aastat tagasi eesmärgiga elavdada erinevate projektidega Eesti muusikaelu ja lähendada publikut orkestrimuusikaga. Repertuaar on suur ja lai hõlmates muusikat XVIII sajandist tänapäevani välja. Näiteks on koostööd tehtud filmi "Nimed Marmortahvlil" muusika salvestamisel.
"Kaheksa", nagu nimigi ülteb, koosneb kaheksast Eesti pop-hitist, mis peaksid olema ka kõige laiemale kuulajaskonnale tuttavad. Oma laule või lemmiklugusid esitavad Jaan Pehk, Hendrik Sal-Saller, Peeter Oja, Ivari Põllu, Lauri Saatpalu, Koit Toome, Jaagup Kreem ja Tanel Padar.
Iseenesest pole kogu idee sugugi midagi uut. Estonian Dream Big Band on samuti erinevaid seadeid Eesti hästi müünud pop-artistidele teinud ja väljastanud kauamängiva Riho Sibula ning Hendrik Sal-Salleriga. Kuid seekord siis puhas orkestrimuusika.
"Kaheksa" pealt leiab vesiseid ballaade (Koit Tooma "Allikas") kui ka tabava huumoriga hitte (Jaan Pehk "Maiu on piimaauto", Peeter Oja "Deja Vu"). Mõndade lugude puhul on tegelikult õnnestunud väga kihvte orkestriseadeid luua, vast kõige parem näide on Tanel Padari loo "Kuu on päike" arranźeering, kuhu on peidetud legendaarse Vremja tunnusmuusika. Väga barokilikult ja dramaatiliselt kõlab Ivari Põllu "Täna ma ei skoori" ja kõige õnnestunum ballaad on Sal-Salleri "Ma palun andeks su käest".
Imelikul kombel on plaadile sattunud vaid meesartistide poolt lauldud lood ja ühtegi nasihäält sealt ei leia. Aga iseenesest eesmärk populariseerida orkestrimuusikat peaks olema selle albumi näol kindlasti täidetud: on mindud suhteliselt kergema vastupanu teed, kasutades mõne erandiga meinstriimi lauljaid ja lugusid, mida võib pea iga teise teismelise mobiiltelefonist leida.
"Kaheksa", nagu nimigi ülteb, koosneb kaheksast Eesti pop-hitist, mis peaksid olema ka kõige laiemale kuulajaskonnale tuttavad. Oma laule või lemmiklugusid esitavad Jaan Pehk, Hendrik Sal-Saller, Peeter Oja, Ivari Põllu, Lauri Saatpalu, Koit Toome, Jaagup Kreem ja Tanel Padar.
Iseenesest pole kogu idee sugugi midagi uut. Estonian Dream Big Band on samuti erinevaid seadeid Eesti hästi müünud pop-artistidele teinud ja väljastanud kauamängiva Riho Sibula ning Hendrik Sal-Salleriga. Kuid seekord siis puhas orkestrimuusika.
"Kaheksa" pealt leiab vesiseid ballaade (Koit Tooma "Allikas") kui ka tabava huumoriga hitte (Jaan Pehk "Maiu on piimaauto", Peeter Oja "Deja Vu"). Mõndade lugude puhul on tegelikult õnnestunud väga kihvte orkestriseadeid luua, vast kõige parem näide on Tanel Padari loo "Kuu on päike" arranźeering, kuhu on peidetud legendaarse Vremja tunnusmuusika. Väga barokilikult ja dramaatiliselt kõlab Ivari Põllu "Täna ma ei skoori" ja kõige õnnestunum ballaad on Sal-Salleri "Ma palun andeks su käest".
Imelikul kombel on plaadile sattunud vaid meesartistide poolt lauldud lood ja ühtegi nasihäält sealt ei leia. Aga iseenesest eesmärk populariseerida orkestrimuusikat peaks olema selle albumi näol kindlasti täidetud: on mindud suhteliselt kergema vastupanu teed, kasutades mõne erandiga meinstriimi lauljaid ja lugusid, mida võib pea iga teise teismelise mobiiltelefonist leida.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar