esmaspäev, märts 23

Veel Chunginist ja nende videost!




Nagu te ilmselt märkasite, siis mõni postitus tagasi oli natuke juttu ühest uuest Eesti muusikavideost, mis sündis ansambli Chungin & The Strap-On Faggotsi loole "Zehn Jahre Alt". Nii palju, kui inimesed seda näinud ja kuulnud on, köidab see igatahes tähelepanu ja saanud minu sõprusringkonnas üsna popiks. Ja täiesti põhjusega ka mu meelest.

Säästlikult ja nutikalt tehtud video on muideks lülitatud sellel nädalal MTV mängukavva, pälvides sellenädalase FRESH tiitli, mis tähendab seda, et eestlased saavad 7 päeva jooksul 50-80 mängikorda üle terve Baltikumi.

Uurisin video autori Hanna Samosoni käest, mis ta üldse muusikavideotest arvab ning kuidas sündis visuaalne pool loole "Zehn Jahre Alt".


- Mis on sinu jaoks muusikavideo juures kõige olulisem?

See, et video paeluks piisavalt, et oleks tahtmine see lõpuni vaadata. Kuna muusika videosid mängitakse muusikakanalites niivõrd mitmeid kordi, on ühe muusika video juures tähtis see, et seal oleks olemas see miski, tänu millele seda on huvitav korduvalt vaadata.


- Kas sa oled varem muusikavideosid teinud?

Varasemalt ma ei ole kokku puutunud muusikavideo tegemisega. Täiesti spontaanselt tuli aga eelmise nädala alguses idee teha videot sellisele bändile nagu I'll Hit Her, millega ka viimased kaks päeva olen tegelenud. Loodetavasti saab ka seda videot lähitulevikus näha.


- Kui üks kamp teeb bändi ja mõtleb, et tahaks ka videot, siis millest peaks alustama?

Ilmselt on väga oluline mõelda välja kõigile sobiv muusikavideo "maailm," kus kõik liikmed tunneksid ennast mugavalt ning ei tekiks sellist hoiakut kaamera ees, et "ma olen liiga lahe selle jaoks mida me siin teeme."


- Millised on sinu jaoks tüüpilised vead, mida Eestis muusikavideote puhul tehakse?

See vigade küsimus jõuab ringiga maitse küsimuseni. Ja maitse üle ei vaielda. Ma arvan et Eestis on väga mitmeid toredaid videosid tehtud! Ahsoo, no üks asi mis on viga on see, et nii vähe on neid videosid!


- Rääkides Chungini videost, siis kus kohas ja kui kaua filmiti?

Filmispaikadeks olid minu kodu pööningul asuva sauna eesruum ning Etteli ja Tõnise magamistoad. Suured tänud neile veelkord! Filmivõteteks läks aega 2 päeva, mis algasid 10 paiku hommikul ning lõppesid õhtusöögi ajal.


- Kuidas sündisid ideed video jaoks?

Ideid video jaoks kogusin ma nii enda kui võõraste fotode pealt. Otsisin pilte, mis oleksid võimalikult veidrad ning üritasin neid liikuvatena realiseerida. Lisaks sellele sirvisin läbi ühe sellise kaustiku, kuhu olen kogunud endale meeldivaid ideid, mida saaks kunagi kuskil kontekstis kasutada.


- Mis oli video tegemise juures kõige keerulisem?

Logistika. Kuna mul puudus varasem kogemus, siis ei osanud ette näha, palju üks või teine asi aega võiks võtta ning seetõttu oli raske paika panna, mis kell üks või teine bändi liige või tüdruk võtteplatsil peaks olema.


- Kui see saladus pole, siis millise eelarvega see video ära tehti?

Eelarves oli kümmekond erinevat tapeeti ning kohv ja võileivad:)


- Kus kohast need retuusid kõik päris on :)?

Retuuside ja sükapükste eest tänan Kärt Hammerit!


Vaata ka mtveesti.ee/fresh

1 kommentaar:

evert ütles ...

Wow ma ei teadnudki et Hanna Samoson video autor on.