esmaspäev, november 27

Täna on 27. november, tean kindlalt paari inimest, kelle jaoks on see päev ühe väga suure unistuse täitumine. Mul on hea meel nende üle, kes oskavad unistada, isegi siis, kui asjad väga kaua aega võtavad. Järjekindlus viib sihile.

Kui iga suve juulikuu lõpu poole saab järsku päris suurest protsendist Eesti inimestest folgisõbrad, siis mõned on seda veidi kaumem kui neli palavat päeva. Aastaringselt. Ja teevad midagi, mida saab minna Viljandisse kuulama ja
vaatama, ent kaugeltki mitte ainult seda.

Täna oleks pidanud jõudma poodidesse Diskreetse Mango Trio esimene plaat "Prigadi-Pragadi". Mul vedas, et olen seda päris mitu ja mitu korda kuulanud juba. Ja vaadanud ka. Plaadi pakend on väga ilus . Kujundaja on Lauri Järvlepp, kelle tuntumaid ideid saab vaadata ja nautida klubi-restorani "Maailm" interjööris, kui ka iga paari kuu sees ilmuva indieshiti plakatilt.

Pakendi sisse on paigutatud tänapäevane lähenemine regilaulule, segatud kohati klisheedega rokkmuusika klassikast tõeliselt ilusate harmooniatega, mis sobiksid vabalt indie-muusikasse. Nii nagu näevad uudsed ja modernsed välja plaadil kujutatud erinevad mustrid kaugetest Eestimaa otsadest, kõlab ka regilaul teistmoodi. Vahel naljakana ja mitte väga tõsiseltvõetavana, teisalt ilusalt ja sügavalt. Noh, ma poleks uskunud, et ma regilaula hakkan nii keskendunult kuulama.

Kõige enam lummabki mind plaadi instrumentaalne osa. Vokaal jääb teisejärguliseks, minu jaoks. Nagu on plaadi kujunduses hoidutud juhuslikkusest, on seda kuulda ka laulude ülesehitusest. Ja neid on lihvinud just pillimehed, läbi mõeldud ja detailideni süvenetud. Kas kunagi keegi Muhu naine mere ääres jalutades võis ette kujutada, et tema algatatud viisijupp ja mõttekatke jõuab terava kõrvaga Kristo Kotka steriilsesse stuudiosse? Ei usu. Sest sellel Muhu naisel olid muud mured ja igatsused.


Kõige ilusam lugu ongi Muhu viis "Laulan mere maaksi". Kõige karaktsem on aga "Valge jänes" ja ka "Hobusemäng", nendes seisab vokaalne osa pillide kõrgusel. Vägilaste viimase plaadi puhul heitsid kriitikud ette, et folkmuusikat ei peaks stuudios nii puhtaks keerama. Ma ei teagi. Diskreetse Mango Triole see sobib. Prigadi-pragadi.

Kommentaare ei ole: