neljapäev, jaanuar 22

Kuula Eesti Laul 2009 palasid



ETV kodulehel on saadaval kõik kümme võistluses Eesti Laul 2009 osalevat pala. Tegin ka mina kiire ringi peale ja kuulasin nüüd kõik lood üle. Esmamulje polegi üldse halb. Minu arvamuse kohaselt on valida täpselt kolme esitaja vahel: Köök, Chalice ja üllatus-üllatus, Janne Saar.

Köögi pala põhikäik on lihtsalt geniaalne ja geniaalne on ka külalissolisti valik - Kaire Vilgats. Selles pole kahtlustki, et Vilgats teeb oma vokaalsete võimetega ära vist kõikidele Eesti naislauljatele. Mis aga veelgi olulisem - tal on kuhjaga õiget suhtumist. Ja kui nüüd ette kujutada Jaan Pehki ja Kaire Vilgatsit koos ühisel laval, peab ütlema, et Köök on sel korral teinud fantastilised kalkulatsioonid. Võibolla ainus nõrk koht loos "Üürnik" on Köögile omase naiivse biidi kasutamine. See on mulle alati väga meeldinud, aga enamikke hakkab see ilmselt häirima ja tekitab suhtumist, et järjekordne naljategemine. Aga mine sa tea.


Chalice on lasknud rihma vabaks, kuulanud kõrvale Vaiko Eplikut & Eliiti ning mõtisklenud näiteks ansambel High Llamas albumi "Gideon Gay" saatel. Ja need sõnad... Lihtsalt vinge!

Janne Saar on üllataja. Nüüd ma ütlen ilmselt eriti nõmeda asja, aga laul on tõelsti positiivne ja paneb suunurga naeratama küll. Salmi osas on väga kihvtid taustavokaalid ja refräänis on Janne hääl midagi üllatavat isegi, meenutades ühte minu lemmikut naislauljat Sandy Shaw'd.

Kõige halvema laulu tiitel läheb Sven Lõhmuse palale "Rändajad", mille esitajaks on Urban Symphony. Lõhmuse kõige nõrgem eurolaul läbi aegade. Selline pingutatud originaalitsemine ja erinevate saundide pressimine kumab läbi ka tema teisest laulust "Destiny", mida esitab Laura. Viimasesse on lisatud ka elektroonika ime, Kanadast pärit kollektiivi Crystal Castlesi firmamärke. Mõjub kohatuna ja tundub vägistamisena.

Kuula palasid http://etv.err.ee/index.php?0551251


9 kommentaari:

k6rvaklapp ütles ...

Köögi lugu on lemmik ja nad ei kõla kohe üldse nagu Köök (ilmselt Vilgatsi pärast). Chalice on samuti tore. Aga suurim üllatus on vist Traffic. Mulle nende lugu päris meeldib (noh kui sõnadesse väga ei süüvi), selline kõva Coldplay kloon. Aga üldiselt on üllatav, et Eesti Laul on oma nime vääriline, kuna eestikeelseid lugusid on kohe üllatavalt palju. Üle pool kohe kohe kõvasti.

Penny Lane ütles ...

Köök on jah suht lemmar.

Mind imelikul kombel häirib Traffic esimesest loost peale, kui nad areenile ilmusid. Mida aeg edasi, seda rohkem minu haigus süveneb. Ja ma ei tea, mis on põhjus. Tavaliselt ma jään suht külmaks taolistes asjades, aga Traffic häirib, ju neis on siis midagi enamat, et isegi neutraalseks ei jäta. Mul sõber ütles tegelikult ehk õigesti: "Traffic on ehe näide sellest, kuidas ei tohiks ühte nn pop-rock-bändi teha." Ilmselt on tal õigus.

Konkreetse euroloo puhul häirib mind nii väga suur tahe olla ja lugu käima ajada nagu Snow Patrol.

Aga no jah, eks aeg näitab, vbl see suur tahe ja entusiasm hakkavad tulevikus paremaid tulemusi andma.

k6rvaklapp ütles ...

Traffic ongi minu puhul seepärast suurim üllatus, et varem ma üldse ei seedinud neid. Noh nad ju ehe mingi Kanal2'e taustabänd. Aga see on esimene lugu, mida ma suudan kuulata neilt ja mis ei tundugi kohutav.

Keiss ütles ...

Sa vist kuulud vähemustesse, Köök ja Janne on K-O-H-U-T-A-V-A-D! Ja ainukesed kuulatavad lood on Just need kaks viimast lugu kusjuures parim on Rändajad.

Keiss ütles ...

Sa vist kuulud vähemustesse, Köök ja Janne on K-O-H-U-T-A-V-A-D! Ja ainukesed kuulatavad lood on Just need kaks viimast lugu kusjuures parim on Rändajad.

Penny Lane ütles ...

Nende kommentaaride puhul kuulud sina ilmselt vähemusse. Aga see pole muidugi asja point!

Anonüümne ütles ...

Nii, et kaasa rääkida,kuulasin kah järjest need lood ära. :)

Minu edetabel oleks järgmine:
1. Rolf: refrään tõesti kaasa haarav! Selline mõnus 80ndate biit käib läbi. Väga meeldejääv.
Oht: palun ärge vikerkaare lippe laval lehvitage. ;)
2. Janne Saar: Ma arvan suurim üllatus. meeldejääv ja huvitavate käikudega. Välimus ei ole ka häbeneda.
3. Traffic: RAhulik nagu kaunis suvepäev, romantiline. Eesti keel kõlab väga ilusasti selles loos.
4. Köök: päris tore ja lõbus lugu. Head käigud. Vilgats on hea!
5. Urban Symphony: suhteliselt seeditav, kahest Lõhmuse loost kindlasti parim. Aga midagi erilist pole ka.
6.-10. Ithaka, Laura, Lowry, Chalice, Stereo Chemistry: kõik suhteliselt ühesugused ükskõikseks jätvad lood, kohati isegi häiriva muusikaga (Laura, Ithaka, Chalice).

Kena päeva!

Olev ütles ...

Trafficu üllatuse seletab lahti ehk Snow Patroli kuulamine? Kahju et Tõnis Mäge ega Anne Veskit laulma ei meelitatud, neil oleks šanssi ka edasi pääseda eriti kui üritus veel Moskvas toimub.

Anonüümne ütles ...

väheke mööda läks vist see blogi postitus